Tuesday, June 23, 2009

Isnin….22 Jun 2009

Im back!!!!huhu~ skng ak tgh dok countdown before im leaving msia!!!how xcited…..ke??!!lagi braper bulan ek…ntah la…tp aku agk risau serba sdikit sbb de byk benda yg ak blom ready…diri sendiri..mak abh..td ptg ak dok ngn mak..tnye mak btol ker nk bg azir p ireland..dan sperti yg ak jamgka, mak ckp ak ank laki2..tnggunjwb besar..mula dari diri sendiri..jgn tnyer soalan yg sepatutnya diri sendiri kena jwb..pastu mak citer pasal cita2 nya hampir ke mesir…mak x dpt p tp ank dpt pegi..alhmdulillah..Maha Agung Allah yang Maha Merancang dan meletakkan perancangan-Nya sehalus-halusnya…TAKBIR!!

pastu mak citer pasal haji plak..tetiber ak tbyg kaabah kt dpn ak..ya Allah!!tetibe hati jadik sayu..tkenang dosa2 ak sepnjng hidup…bygkan kalo kte sendiri de kt dpn kaabah,tadah tgn, bdoa, mohon keampunan Allah…ALLAHUAKBAR!!!ak nk blaja rerjin2..nk p mekah, mengadap kaabah..nk rasa cmner mohon taubat depan masjid yang haram dipijak oleh org kafir…Maha Agung Allah..ampuni dosa ku…

...............

Menanti hari, mengira detik, menghitung waktu…

Termanggu,menanti sesuatu..seperti menungu tibanya senja pada waktu pagi…seperti menanti hujan di kala guruh…

Dalam penantian, tanpa jangkaan..

Tidak seperti yang diharapkan…

Seraya berlari ku mengejar sebuah impi, tidak terlihat apa yang dinanti…

Adakah aku akan mendapat keredhaan Ilahi…atau hanya angan2 sebuah mimpi???siapa tahu dan siapa mengerti??

Ya Allah,keredhaan Mu aku nanti, keampuanan dari-Mu, kuharap realiti…

Ku tahu kau dengar dan ku tahu kau akan hadir..

Dalam insan yang mengharapkan keredhaan pada-Mu..dalam hati yang mendambakan cinta-Mu…

Aku hanya insan hina, yang mengharapkan sebuah cita..

Aku hanya insan biasa, yang mengharapkan segulung ma’rifah..

Aku hanya insan alpa, yang sering berjanji, tapi leka…

Aku mahu engkau dengar, dan aku mahu engkau hadir..

Tapi apakan daya padaku…melainkan diri ini benar2 cinta pada-Mu..

Tambahkanlah iman ku, tinggi kanlah amalan ku, permudahkanlah segala urusan ku...

No comments:

Post a Comment