Monday, June 7, 2010

It Is All About Life (^_^) - 2

Sekarang....

Sebenarnya story mory yang di karang sebelum ini adalah bertujuan ingin mengenang kembali memori-memori lama yang kian malap di dalam 'internal otak disk' ku ini. Kalau nak di kenang memang tak akan berganjak la aku dari katil ni, jadik serba sedikit mengenai diriku waktu kecik smpai sekolah rendah ini aku singkapkan dalam entri yang lepas.

Hari ni, tanggal (bukan tanggal seluar eh!) 08 Jun 2010, genaplah umurku 22 tahun mengappear di muka bumi ini. Sepanjang perjalanan hidup aku dari kecik smpai besar membuatkan aku begitu menghargai hari-hari yang lepas dan begitu teruja untuk berdepan dengan dunia yang lebih mencabar apada masa akan datang. Banyak sangat benda yang dah aku lalui.

Kalau zaman kecik tu macam biasa la kan, zaman teruja dapat set kelengkapan baru pakaian sekolah sehingga mengigau-ngigau selama 2 minggu berturut-turut dek keterujaan itu, disamping memakai seluar biru muda hingga ke tahap pusat dan mengalungkan botol air di leher dan berjalan seperti dalam video klip James Bond sambil bangunan belakang meletup di hiasi api yang menyemarak (hangpa bayangkan la sendiri). Kemudian, kenangan bermain kejar-kejar dengan mak abah kerana memecahkan pasu bunga, mengotorkan baju sekolah, bergaduh dengan anak jiran dan pulang lewat kerna bermain bola juga menjadi intipati mekna kehidupan diriku ini (sumpah sangat geli ketika menulis ayat ini). Tidak dilupakan peristiwa penting iaitu melalui zaman sunat di mana ketika itu aku sangat cool sehingga doktor yang menyunat aku begitu teruja melihat kecoolan aku..hakhak~~ Dah, merepek!!

Ha, tibalah kenangan di zaman sekolah menengah di mana aku berpeluang masuk ke penjara asrama di sekolah Menengah Agama Kuala Lumpur. Ingat lagi ketika itu kami sekeluarga bukanlah golongan yang mampu sangat untuk hidup selesa. Jadi dengan kemasukan aku ke SMAKL merupakan bukti kasih sayang mak abah dan berkat doa mereka yang dok pusing kepala nak jaga anak yang seorang ni, yang sangat terkenal dengan ke'hebat'an dalam memeningkan kepala mereka berdua. SAYANG MAK ABAH!

Kat SMAKL hidup sebenar ku bertapak. Kawan-kawan banyak membantu, memberi tunjuk ajar dalam menghadapi realiti kehidupan sehingga aku mampu untuk berdiri menggunakan kaki sendiri (abis, aku guna kaki sapa pulak selama nie?? konpius???). Tidak dilupakan juga kepada ustaz-ustaz, cikgu-cikgu dan kesemua tenaga pengajar di SMAKL yang membimbing aku selama keberadaan di bumi SMAKL. (Ustz Kamarul paling aku ingat sebab selalu jugak kena sebat sebab lewat bangun subuh..haha). Sedar tak sedar lima tahun aku kat SMAKL. Kalau baby dah boleh lari 100m berpagar kalau tempoh lima tahun tu!

Maka, diteruskan pula dengan kehadiran aku di Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor atau pangilan manjanya KUIS. Ramai orang-orang hebat aku jumpa dalam kolej nie, ustaz-ustaznya, lecture-lecturenya, dan budak-budaknya. Dipendekkan ceghita, dari KUIS inilah membolehkan aku bertapak di bumi Ireland nie.

Nak dengar cerita pasai aku hidup akat bumi Ireland ni? Ha, sangat panjang ceghitanya. Itu nanti aku akan post dalam entry yang akan datang insyaAllah. Skang nak bersiap pergi kelas Hadith 40. (sebenaqnya dah lewat 30 minit dah nie) huhu~

Ok, last but not least,

Aku nak nayanyi untuk diri sendiri nie...

1

2

3

Selamat hari.......

"Woi NAZIR, cepat siap! kelas nak mula dah nie!!" jerit Fiq..huhu~~

=============================

Mode:

SEDIH>..
lagi beberapa jam mahu meninggalkan bumi Dublin dan tinggal sehari mahu meninggalkan bumi Ireland..

P/S:

I'M WISH A VERY BEST OF LUCK TO ALL ACCA CANDIDATES! HOPE ALL OF YOU CAN ANSWER THE QUESTION DENGAN RELAKSNYE!!! (kalau x paham tanya aku!) haha~~

Today is a GIFT (^_^)

2 comments:

  1. happy birthday nadzir oi.haha..
    eceh malu2 pulak nak habiskan ayat kt atas tu

    ReplyDelete
  2. yg pi ireland tuh sambung blaja @ practical ??......bgus2..entry kali nih agak best sbb knang kembali zmn muda dulu...

    ReplyDelete