Monday, July 13, 2009

si dia....sahabat ku..

"kadang kala hati ini sering menganggu,
kadang kala hati ini terganggu,
kadang kala hati ini menunggu,
mencari kebenaran, mencari haluan...

sedang mencari, hati ini rebah, gelisah, termanggu, memikirkan semua itu..

tika hati ini cuba bangkit seraya berjalan, ku temu satu saat...
saat dimana aku mengenali mu..
wirawara diriku masih belum selesai..
kau hadir dalam pencarian,
pencarian keredhaan..

sejuta langkah ku susun,
beribu cara ku atur,
dalam persiapan diriku mencari Dia yang Satu..

aku hadir dalam hidup mu,
bukan mengharapkan segunung balasan,
aku hadir dalam hidupmu,
bukan ingin sentiasa dikenang,
aku hadir dalam hidupmu,
hanya mencari keredhaan...dari siapa??
dari Allah yang maha Esa...

kau tahu aku mencintai mu..
kau tahu aku sayangi mu...
kau tahu aku mengenangimu..
kau juga begitu...

tapi,
cintai aku kerna mencintai Allah,
sayangi aku kerna kasihkan Allah,
kenangi aku kerana rindukan Allah,
begitu juga aku...

terusKAN berjuang, tanpa kenal erti lelah..
terusKAN melangkah tanpa kenal erti duka dan lara....

moga kita bertemu dan berpisAH, ditempat asal kita, tempat pengabdian,
para kekasih Allah...SYURGA YANG ABADI....

No comments:

Post a Comment