Monday, January 4, 2010

Extreme....Kau Extreme!!

"Kau Extreme sangat nie, dah bab2 nie, kita perlu natural "

Sakit juga hati ini bila mendengar golongan-golongan yang masih tidak jelas dalam erti mempertahankan aqidah dan konsep perjuangan dakwah terutamanya hidup dalam suasana yang penuh dengan keselesaan dan kesenangan dunia.

Bila bercakap tentang erti memperjuangkan aqidah diri melalui program-program tarbiyah di peringkat bawahan, memang amat mudah kerana kita masih lagi tidak dibayangi dengan sebarang gangguan anasir-anasir perosak aqidah yang jelas nyata begitu benci terhadap Islam itu sendiri.

Pernah kita bayangkan, sedang mulut menanti makanan, ditegah untuk disuapkan.

Pernah kita fikirkan, sedang bermain dengan keseronokan, secara tiba permainan diranapkan.

Andai bisa kejadian ini berlaku, tidak mustahil anda sendiri akan bangun memberontak melawan mereka-mereka yang menjadi gangguan.

Tapi,

Ketika anda bangun untuk mempertahankan hak, orang sekeliling anda, yang juga teman sepermainan berkata, 'KAU EXTREME!'

Itu adalah secara analoginya...

Letakkan pula secara realitinya...!

Jangan tunggu neraka datang baru nak faham..

Aku mengecam mereka......walaupun engkau teman aku!

1 comment:

  1. aku faham maksud kau...

    kau bukannya ekstrim....

    kau pendokong politik islam...

    itu satu benda yg bagus...yang mungkin aku sendiri tak mampu laksanakan....

    kau punya kefahaman dan punya kekuatan...tuk mendokong politik islam...jadi aku menyokong kau dan rakan2 seperjuangan kau...

    tapi kau perlu tahu..aku hanya mampu menjadi penyokong sahaja....belum lagi sampai waktu ku untuk mendokong...

    harap kau paham...

    p/s- di mana ada nya suara2 islam...d situ ramainya suara2 menyokong...usah risau....teruskanlah usahamu sahabat...

    ReplyDelete