Saturday, January 16, 2010

Ketika Cinta Bertasbih 2


Sejak dua menjak cam malas sangat nak berblog, tiada mood...
Assignment pon macam dah tak teratur, tak tau lah kenapa...
Tension la kot,...

Aku Mohon petunjuk Allah....ISTIKHARAH
Agar di lapangkan hati..

====================================================================

Berbalik pada tajuk di atas,

Aku baru jer menonton cerita Ketika Cinta Bertasbih 2 (KCB 2) pagi tadi. Cerita nie aku dapat tahu sewaktu menghadirikan diri ke program Islamic Society 101 di Royal College Surgery of Ireland (RCSI).

Aku ditegur oleh salah seorang peserta melayu, juga pelajar RCSI tahun kedua. Sebelum perbualan kami rancak, dia cakap muka aku macam pelakon KCB tu. Malu alah aku, merepek jer. (Padahal dah kembang hidung..huhu~)

Balik jer rumah keesokan harinya, terus lah meng'goggle' cerita tersebut.

Aku buka la YouTube.com, kot2 ada la ceghita yang di maksudkan. Nak dijadikan cerita, dapatlah aku tengok cerita tu. Tapi time tu, siri pertama baru keluar.

Dipendekkan, best jugak la ceritanya. Banyak la nilai-nilai murni yang ditonjolkan dalam cerita tu, regardless dalam bab cintan-cintun. Terkenang pula aku yang berada kat Ireland nie, sebagai seorang perantau yang menuntut ilmu. (sebenarnya teringat kat mak abah..hmm~)

Then, hampir 2 bulan berlalu, cerita KCB siri ke-2 muncul. Aku pun macam biasalah, pergi kat YouTube.com, downloads dan layan...huhu~

Dipendekkan cerita lagi sekali, masih lagi best, ditambahkan lagi nilai-nilai kematangan yang ditonjolkan dalam penulisan skrip cerita tersebut..jap lagi aku cerita apa yang menyebabkan cerita nie best eh..

(TAPI PERINGATAN! Kalau nak layan cerita ni, diharap bukan hanya menonton pada usaha menyampaikan mesej cinta antara lelaki dan perempuan, tengoklah keseluruhannya, cinta dalam berkeluarga, sahabat, sesama jiran, dan usaha-usaha yang diketengahkan dalam cerita ini dalam memupuk nilai-nilai islam pada keseluruhan hidup sebagai orang muda)

No comments:

Post a Comment