Wednesday, December 9, 2009

Coret -mencoret, Penuhi Memori

Nak buat assignment, tapi macam malas.

Ah, jangan nak mengada! huhu (memarahi diri sendiri, cam tak betul jer)

Sebelum tangan bergerak menyelak-nyelak nota-nota auditing nak mengambil mood sekejap....

Peristiwa-peristiwa Mutakhir di 'Sana'

'Abah sedang sibuk dengan progrm Mini Tahfiz...Alhamdulillah, penyertaan yang memberangsangkan....lagi meningkat tahun sebelum-sebelum nya...'

Antara perkara-perkara yang menjadi tajuk perbualan aku dan abah di Malaysia. Alhamdulillah mendengar suara abah yang kedengaran seperti tidak boleh berborak panjang menghiburkan sedikit hati aku dan mengubat rindu hati di Malaysia. Memang menjadi kebiasaan hujung tahun, penganjuran Program Mini Tahfiz menjadi aktiviti tahunan pihak Sekolah Kafa Integrasi As-Syakirin (KIAS) yang masuk tahun ke 8 pengajuran. Sambutan yang memberangsangkan menjadikan program ini diteruskan dari tahun ke tahun dan pengubahsuaian dan peningkat modul sering berlaku sepanjang tempoh tersebut.


Bangga, Bertuah, Syukur.

Cukuplah tiga perkataan ini untuk memberitahu isi hati ku tentang abah dan mak.

Allah Maha Besar!

Dalam perbualan dengan abah terselit kata-kata nasihat yang berguna yang akan aku pegang sampai bila-bila.

Sokongan abah dan mak kepada kami, adik beradik, 5 org yang kini bersepah merata merantau mencari ilmu menjadikan inspirasi kepada aku untuk terus menggagahkan diri menempuh satu persatu dugaan yang menimpa. Dugaan yang pasti memberi pengajaran pada diriku. Yang kadangkala cemburu oleh mereka-mereka yang tidak pernah merasainya.

Ingatan pada mereka meredakan dan melapangkan segala-galanya....Walaupun disini tiada siapa...

Terima Kasih Abah, Mak...

1 comment: