Tuesday, December 8, 2009

Penat Fikir Hilang Zikir

Tatkala hilang arus yang mengalir,
Nadi seorang perantau musafir,
Menyerahkan segala-galanya,
Pada sesuatu yang entah apa yang difikir...
Hilang dalam kepenatan..

Sudah penat berfikir??

Sudah masanya untuk menyerah??

Angkat bendera putih sebagai lambang kini??

Hai mereka yang dijadikan memang untuk lupa....

Bila datang Dia kepada mu,
Berkata,..
Kau hanya hamba,
Hidup mu perlu memberi,
Memberi pada segala-galanya,
Aku menerima...

Aku termanggu, menghempaskan nafas yang lesu..

YA, aku perlu memberi taubatku..

Pasti dia menerima kembali taubatku..

Allah, aku sangat sakit kini,

melihat sekeliling,...

tiada siapa rupanya kini,...

adakah dengan penat berfikir, aku perlu menghentikan zikir...

aku perlu hilangkan penat itu...

supaya aku terus berjalan untuk itu...

Allah, Bantu Aku....

No comments:

Post a Comment